Sooner or Later
>> Sunday, July 19, 2009
Of course you will learn...
This is what happened to me...
4 years ago when i first came back from Japan, I did ask my husband (during raya aidil fitri) to go to MY late father grave after 3 years we missed that. The respond was not so good, It's still clear the way he answered me back...irritating..." Tak payah g kubur kalu nak berdoa, doa akan sampai walau x gi kubur pung" , sedihnya masa tu...tapi ntah camner dlm hati berkata2, mmg suami aku x akan belajar ttg semua bende ni melainkan perkara ni terjadi pada dia. So I missed that visit for that year sbb he is so rushing nak balik rumah mak dia...
Sedih sbb dlm kebanyakan hal, mmg dia akan belajar but in a very hard way.
So this year when the my FIL passed away, he is so sad, and I would say that he love the father so much. Well really it's normal isn't it. So this is the first year where we will celebrate raya without my FIL...again he was a good man, and without any doubt always respect him.
Last weekend, as we went back to Kota Bharu, and on our way back to KL, he stopped by to HIS father grave... I was shocking, ehh...boleh pulak dia buat gitu...yes, I just keep quiet...of course I don't want to cause any arguments during our way back to KL...
BUT ...what I did was...just asking him in a very spontaneous way :-
Me: " Kelakar dok, org yg selalu marahkan org tanpa cuba menyelami perasaan org akan dpt balik balasan"
Him: " Biaso la gitu, manusia..."
Me: Apa lagi masa ni la nak pulang paku keras" Tu la...dulu Abang marahkan mama, bila ajok g kubur Ayoh, tgk lo ni Abg ok jer kubur Ayoh (FIL)..."
Him: Terdiam...
Hehe ...padan muka dia...baru la dia tahu apa2 jer keadaan, jgn bagi pendapat yg menguriskan perasaan orang ajer...
So sooner or later, you will learn or you will get 'balasan' doesn't matter hard way or easy way....
But doesn't mean I x sayangkan hubby I, sayang tu ttp sayang...
Cuma percanggahan pendapat tu kekdg menyakitkan hati...
2 comments:
seme pun tak gi kubur abah ida masa balik (abah meninggal) haritu...lagi lah..kubur tgh basah lagi! kecil hati jugok tp ida wat senyap jela dulu...nk tgk rayanih lagu mana..
Tu la Ida, oghe jate ni...kureng sket feeling pok2 demo ni...
Post a Comment